.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جدال اعضای شورای شهر بر سر انتخاب 2 کمیسیون
جلسه علنی شورای شهر امشب به منظور انتخاب کمیسیون املاک و خدمات شهری در حالی برگزار شد که گویا اعضا دل پُری از یکدیگر داشتند و به درددل‌های خود و بحث در زمینه اختلافات یکدیگر پرداختند.

شمال نیوز: جلسه علنی شورای شهر قزوین امشب به منظور انتخاب کمیسیون املاک و خدمات شهری در حالی برگزار شد که گویا اعضا دل پُری از یکدیگر داشتند و به درددل‌های خود و بحث در زمینه اختلافات یکدیگر پرداختند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایلنا، جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین امشب با حضور اعضای شورا و اصحاب رسانه در صحن علنی شورا برگزار شد.

انتخاب سرپرست شهرداری اشتباه بود

سیده منیره قوامی یکی از اعضای شورای شهر قزوین در این جلسه ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه که بعد از چندین جلسه متوالی غیرعلنی شورا، در صحن شورا حضور داشتند، اظهار کرد: هر کدام از اعضای شورای شهر می‌توانند در هر کمیسیونی شرکت و نظر خود را اعلام کنند و از نظرات تخصصی کمیسیون‌های شورا استفاده کنند و هم در کمیسیون و هم در صحن شورا نظر دهند.

وی افزود: هریک از روسای کمیسیون‌ها برنامه هایی را در شورا تدوین و پیگیری کردند و لازم است که این برنامه ها به نتیجه برسد؛ بنده شخصا مخالف این هستم که از کمیسیون هایی که ۵ نفر آنها کامل است رأی گیری شود و اتفاقا این مسئله مهمی است.

قوامی گفت: بنده در جلسه انتخاب سرپرست شهرداری نیز حضور داشتم و نظرم با فراکسیون اکثریت مخالف بود و نظرم را اعلام و مصاحبه کردم و همچنان پایبند نظرم هستم؛ ضمن احترام به رای اکثریت اعضای شورا، معتقد هستم که انتخاب سرپرست شهرداری اشتباه بود.

وی اضافه کرد: در انتخاب هیات رئیسه نیز خواستند که بفهمانند که بنده نباید نظرم را عنوان می‌کردم اما در حال حاضر، انتخاب کمیسیون ها ادامه همان انتخاب سرپرست شهرداری و انتخاب هیات رئیسه است.

این عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: اگر بنای ما چرخش بود چرا ما این چرخش را در هیات رئیسه نداشتیم و چرا به فصیحی رامندی از اعضای شورای شهر قزوین رأی ندادیم؟

قوامی بیان کرد: اگر شورا در دو سال گذشته خوب پیش رفته است از اقلیت شورا تشکر می کنم که با ما همراه بودند و به صفری شهردار سابق قزوین رأی دادند و صفری با ۹رای شهردار شد؛ شهرداری که همیشه در کمیسیون ها با ما همراهی کرد و به نظراکثریت شورا احترام گذاشت و امیدواریم که این همراهی در ادامه بین اعضای شورا باشد .

این عضو شورای شهر قزوین مطرح کرد: آینده قضاوت خواهد کرد و نشان خواهد داد و مراقب تهمت هایی که نسبت به هم می زنیم باشیم.

به بزرگنمایی متهم شدم

فرج‌الله فصیحی رامندی دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز در این جلسه  کرد: سعی کردم وارد جزئیات نشوم و مقداری خویشتنداری کردم و نخواستم صحبتی داشته باشم اما در حال حاضر مجبور به صحبت هستم.

وی افزود: بنده به بزرگنمایی و یا سرزنش طرف مقابل متهم شدم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بنده به عنوان عضو شورا درخواستم این است که در انتخابات شورا از جمله انتخاب کمیسیون ها، اصول صحیح، قوانین و مقررات، اخلاق و تفاهم رفاقت همکاری در مجموعه شورا وجود داشته باشد و این خواسته بنده در شرایط فعلی عملیاتی نیست و احساس می کنم که انتخابات برمبنای یک اصول و قاعده مستمر و قانونمند پیش نمی‌رود.

فصیحی رامندی گفت: موضوعی که در شورا مهم است باید یک تفاهم، همکاری، نگاه برمبنای قانون و اصول استقرار داشته باشد در حالی که بنده به بزرگنمایی متهم می شوم؛ بنده عضوی از شورا هستم و رأی بنده نافذ نیست و می‌توانم بگویم که در این رأی‌گیری که ذینفع و تاثیرگذار نیستم اصلا شرکت نمی‌کنم و عنوان می‌کنم که اکثریت شورا رأی را در اختیار دارید و هر تصمیمی که برای کمیسیون گرفته شده بنده مطیع هستم و هیچ مشکلی نیست.

وی یادآور شد: بزرگ‌نمایی نمی‌کنم و کسی را متهم نمی‌کنم اما احساس می کنم که رویه سالم و صحیحی که باید در وضعیت انتخابات باشد و یا انتخاب افراد در کمیسیون باشد را نمی بینم و ترجیح می دهم تا در رأی گیری شرکت نکنم و هر تصمیمی که گرفتید آن را اطاعت کنم بدون اینکه جای نگرانی وجود داشته باشد.

اعضای شورا براساس سهم خود نظر می‌دهند

مهدیه السادات قافله باشی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه بیان کرد: ما از هر جناحی که رأی آوردیم در حال حاضر خادم مردم هستیم و قرار است برای همه شهر نمایندگی کنیم و اگر بخواهیم در حال حاضر و بعد از سه سال عقب گرد داشته باشیم کمی دور از انصاف است؛ در دو سال گذشته این تجربه را داشتیم که همراهی ها نزدیک و صداقت بوده است اما جناح بندی پررنگ نبوده است.

وی ادامه داد: طرحی که در کمیسیون ها مصوب می شود گاها در صحن شورا نیز مطرح می شود و رأیی که در مطرح می‌شود اعضای شورا براساس سهم خود نظر می‌دهند و کمیسیون تنها یک زحمت و بار اضافی را تحمل می کند.

این عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: به نظرم باید اعضای شورا در کمیسیون‌های مختلف حضور داشته باشند و تجربه کنند که این تجربه بزرگی است؛ اگر این اتفاق صورت بگیرد می‌تواند یک گردشی داشته باشد و خون تازه به کمیسیون ها وارد می شود و سیاست گذاری گذشته از بین نمی‌رود و افراد می‌توانند حضور داشته و پیگیری کنند.

مخالف و موافق رأی‌گیری نیستم

محسن حق‌شناس عضو دیگر شورای شهر قزوین در این جلسه گفت: بنده مخالف و موافق رای گیری نستتم؛ حرفم این است نمی خواهم در زمین شما بازی کنم؛ ما فرصت را از مردم می‌گیریم و بنده به دنبال این نیستم؛ اختلاف بین شما اکثریت نیست و راحت می توانیم تصمیم گیری کنیم و با نبود بنده و فصیح رامندی هیچ اتفاقی نمی افتد، شما تصمیم خود را بگیرید.

وی ادامه داد: نمی توان در برابر خبرنگار و رسانه گفت اختلاف نیست و توقع داشته باشیم که ما در زمین اختلافی شما بازی می کنیم؛ اختلافات داخلی یقینا به ضرر مردم تمام می شود و قرار نیست بنده در این آتش اختلاف بدمم و دود آن به چشم مردم برود و خودم را کنار می کشم و هرکاری می کنید احترام می گذارم اما در این جریان عقب نشینی نخواهم کرد.

هر جایی اتفاقات بازی سیاسی خاص خود را دارد

سعید دقیقی هم از اعضای شورای شهر قزوین گفت: بعد از سال سوم هنوز نتوانستیم کمیسیون ها را بچینیم و اختلاف داخلی را حل کنیم و به وحدت نظر برسیم و شهر را بدون اختلاف پیش ببریم چرا که شهر است و شخص نیست.

وی ادامه داد: نگاه ما به برگزاری جلسه شورا غیرعلنی نبود و صلاح و تصمیم شورا بود که این نظر برای ما قابل احترام است؛  ممکن است که از یک گرایش سیاسی رأی آورده باشیم اما اگر مصوباتی در شورا بررسی صورت گرفته در این مصوبات، نگاه سیاسی وجود نداشته است.

وی افزود: با تمام احترامی که به آقای فصیحی دارم، ایشان بیان می کند « انتخابات صحیحی در شورا وجود ندارد»؛ در پاسخ باید بگویم که هر جایی اتفاقات بازی سیاسی خاص خود را دارد.

باید منافع مردم را در نظر بگیریم

مهدی عبدالرزاقی از اعضای شورای شهر قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: در کمیسیون ها و هیئت رئیسه هر کسی رأی بیاورد و یا نیاورد قطعا هر 9 نفر نماینده مردم هستیم و باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا منافع مردم را در نظربگیریم.

وی افزود: در ابتدای سال سوم شورای چهارم جناح اکثریت اصولگرا، بر آتش تفرقه دمیدند و دو کاندید برای ریاست شورا انتخاب کردند که یک سری مستقلان در شورا حضور داشتند و سیاسیونی که  مستقل  بودند نظر خود را اعلام نکردند؟ چرا آن روز تفرقه نبود؟ در دو سال انتهای شورای چهارم فصیحی رامندی حضور داشت و روزی که تعداد کاندیداهای کمیسیون های فرهنگی از ۵ نفر افزایش یافت، یک رای گیری برای تعداد اعضای کمسسیون برگزار کردید؟ چرا آن روز به بی اخلاق ها اشاره ای نشد؟

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: البته این گونه موارد در شوراها طبیعی است؛ ما ۶ نفر لیست امید آمدیم و در صحن شورای رأی آوریم و ۴ نفر از ما به شهرداری رفتند؛ صفری که شهردار قزوین بود در ۲۴ ساعت اول حذفش کردند و به ایستگاه پسماند فرستاده شد.

عبدالرزاقی اضافه کرد: در شورای پنجم اصلا کار سیاسی نداریم و هر مدیری که شایسته و توانمند است با تمام توان از او دفاع کنیم و براین اصولمان خواهیم ایستاد و این بهترین راه برای رسیدن به منافع مردم است.

جلسه علنی امشب شورا هم مانند دو جلسه غیر علنی گذشته برای انتخاب دو کمیسیون املاک و خدمات شهری با خروج ۴ عضو شورا از صحن شورا بی نتیجه ماند.

باید دید که این کمیسیون‌ها چه زمانی انتخاب می شوند و آیا در جلسه بعدی ۹ عضو شورا به نتیجه خواهند رسید یا نه.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.